Retur
Returul produselor sau dreptul de renunțare unilaterală a contractului din partea consumatorului este legiferată de OUG 140/2021.
Potrivit actului normativ privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, aveți dreptul de a vă retrage din contractele încheiate la distanță fără a preciza motivele, în termen de 14 zile calendaristice (în unele cazuri, 30 de zile) de la data la care intrați dumneavoastră sau o parte terță, alta decât transportatorul, indicată de dumneavoastră, in posesia fizica a produselor / a ultimului produs. Clienții care nu sunt mulțumiți de produs îl pot returna și/sau pot alege un alt produs în limita contravalorii produsului returnat, cu respectarea termenilor și condițiilor de mai jos. Dispozițiile reglementate de lege nu se aplica în contractele încheiate cu persoane juridice.
Termeni și condiții de retur:
Cumpărătorul are obligația atunci când își exercită dreptul de retragere din contract să îl returneze în ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere, sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite, tăieturi, rupturi etc.).
Jocurile (pentru orice platforme de gaming), bateriile și acumulatorii pot fi returnate doar în ambalajul original sigilat. Produsele cu conținut digital (printre care și jocurile pentru platformele gaming în condiție utilizată) nu pot fi returnate, doar în cazul în care acestea prezintă defecțiuni de ordin tehnic.
Dacă au fost achiziționate mai multe produse de același fel, dorindu-se returul lor, asigură-te că doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.
Nu vor fi acceptate pentru returnare produsele care vor fi desigilate, cu lipsa etichetelor sau a ambalajelor originale.
Produsele returnate ce prezintă urme de uzură (zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri, pete etc.) se accepta numai după aducerea lor la conformitate, implicând costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate. Valoarea de retur se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce au fost înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului în starea „folosit”.
Orice diminuare a valorii unui produs achiziționat rezultata din manipularea acestuia, alta decât cea necesara pentru determinarea naturii, calităților și funcționării produsului, este în responsabilitatea cumpărătorului. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicata către Cumpărător după recepționarea/ verificarea produsului returnat.
Clientul se face responsabil de împachetarea corespunzătoare a coletului, pentru a preveni accidentarea lui în timpul transportului. În cazul în care coletul ajunge la noi deteriorat, nu vom onora returul sau îl vom onora doar parțial.
Nu se acceptă la retur produsele asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire excesivă, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice/ electrice sau produsele cărora le lipsesc accesorii.
Nu se acceptă returul dacă au fost dezinstalate/ schimbate sistemele de operare sau alte programe existente la livrare.
Electrocasnicele mici trebuie returnate curate, în cazul în care au fost utilizate, pentru ca returul sa fie acceptat.
Din rațiuni de igiena personală, nu se acceptă returul produselor de îngrijire personală, dacă au fost utilizate, desigilate sau testate.
Returul se poate face în termen de 30 de zile de la primirea comenzii, costurile de transport tur - retur căzând în sarcina cumpărătorului.
Pentru mai multe detalii despre returnarea unui produs, ne poți contacte pe adresa de e-mail cluj@usedproducts.ro sau la numărul de telefon: +40748 87 33 77.
Dacă produsul tău îndeplinește condițiile menționate mai sus, iată ce pași trebuie să urmezi:
- Completează câmpurile din Formularul de retur de mai jos cu atenție.
- Înainte de returnarea produsului, resetează-l la setările din fabrica și șterge toate conturile, parolele și informațiile sensibile asociate produsului.
- Pregătește produsul cu grijă, ideal în cutia în care l-ai primit și adaugă accesoriile venite odată cu el. Dacă nu mai ai cutia în care l-ai primit, poți folosi una diferită, însă asigură-te că ea are dimensiuni asemănătoare cu cea în care l-ai primit. Este important ca articolul să fie returnat în aceeași stare în care a fost trimis. Ambalează-l cu folia protectivă pentru a minimiza orice șoc din timpul transportului.
- În cazul în care adresa de la care ne trimiți coletul este diferită față de cea de livrare, indică-ne acest aspect în secțiunea de Adresă.
- Plata sumei restituite se va face în IBAN-ul indicat, dacă este aleasă această opțiune, în maxim 14 zile calendaristice, începând cu data de preluare a coletului de către curier de la tine.